Rot Ayarı; Aracınızda takılı olan lastiklerin yön açılarının araç üreticilerinin belirlediği değerlere getirilmesi işlemine rot ayarı denir. Rot ayarlarının doğru olması direksiyon hakimiyeti ve lastik aşınmasının düzenli olabilmesi bakımından oldukça önemlidir. Rot ayarının bozuk olması virajlar da savrulmaya kadar varabilecek tehlikeler yaratabilir. Ayrıca rot ayarları bozuk olan bir araçta lastikler yola doğru temas etmeyeceğinden dolayı fren güvenliği de azalır. Toe açısı aracın hareket ettiği yöne doğru üstten bakıldığında lastiklerin ön kısımları ile arka kısımları arasındaki ölçü farkıdır. Toe açısının araç üreticilerinin belirlediği değerlerde olması lastiklerin zemine daha doğru basmasını sağlayacağı için aracın yol tutuşunu arttırır ve sarsıntıları azaltılır. Kamber açısı lastiklerin yer ile temas eden taban bölgesinin üst kısmına göre daha açık veya kapalı olmasıdır. Kaster açısı dingilin lastik düşey ekseni ile yaptığı açıdır.

Servisimizde kullandığımız HUNTER Markalı 3D Rot ayar cihazı en verimli ölçümü en hızlı şekilde almak için 3 boyutlu görüntüleme ve ölçüm yapabilme teknolojisine sahiptir.
Çapraz şase kaçıklığı ölçümlerini görerek rapor verir. Araçların şase yükseklikleri otomatik olarak cihaz tarafından ölçülür. Lastiklerin rotasyon gereksinimlerini bildiren lastik çap ölçümü ve tur sayısı ölçümü yapılabilir. Bazı araçlarda kaster, kamber ve rot ayarı yapmak için gerekli ayar noktalarına operatörün ulaşması oldukça güçtür, Özkan Otomotiv en son model makina ve ekipmanlarıyla ve profesyonel rot ustalarıyla tüm problemleri çözer.