* LASTİK DEĞİŞİMİ VE BALANS

 

LASTİK DEĞİŞİMİ VE BALANS standart şartlarda her aracın yılda iki kez ihtiyaç duyduğu bir hizmettir. 

 

Özkan Otomotiv müşterilerine hizmetlerinin yanısıra pek çok değer sunan bir firmadır. 

 

- Kullanıcının sürüş şekli ve lastiğin kullanıldığı yol şartlarına göre sizin için en uygun olan lastik seçimi, 

- Kullanılmakta olan lastiklerin konumlandırılma tavsiyesi, 

- Yüksek performans makinalarımızla levyesiz sökme ve takma,

  • En hassas balansı ayarı ve hizalama hizmeti seçeneklerimizle; sizlerin hayatını daha konforlu hale getirmek için varız.

 

Lastiğimin ömrü kaç yıl ? 

 

Lassa Bridgestone marka lastikler hava basmadan , uygun saklama koşullarında 10 yıl bozulmadan kalır. Uygun saklama koşulları için tıklayınız.

 

Yapılan testler sonucu , standart kullanım şartlarında araç altındaki bir lastiğin sağlıklı kullanım ömrü 5 yıl olarak belirtilmiştir. 

Ancak istatiksel bilgileri bilmenin yanı sıra lastiklerinizin sırt kısmındaki desenlerin aşınmasını düzenli olarak kontrol etmek gerekir. 

 

T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından YASAL AŞINMA SINIRI 1,6 mm olarak belirtilmiştir. Ve diş derinliği 1,6 mm’nin altına düşmüş lastikle trafiğe çıktığınız tespit edilirse, 77 TL tutarında bir para cezası kesilir. 

 

Ticari araçlar için muayeneden geçme şartı olarak yaz lastiklerinde en az 3mm, kış lastiklerinde ise en az 4mm’lik diş derinliği şartı aranmaktadır.


UYARI : TİCARİ ARAÇLARIN MUAYENEDEN GEÇEBİLMELERİ İÇİN YAZLIK LASTİKLERİNİN MİNİMUM DİŞ DERİNLİĞİ 3mm, KIŞLIK LASTİKLERİN 4mm’ DİR. 

 

 

LASTİK DİŞ DERİNLİĞİNİ KENDİM NASIL ÖLÇERİM ?

 1 TL ve 50 kuruş ile kendiniz kolayca ölçümde bulunabilirsiniz. 1 TL ve 50 krş üzerindeki dış halka yaklaşık 4mm ‘ dir. Parayı lastiklerinizin dişlerinden bazılarına koyarak bu halkanın sınırının görünür olup olmadığını test ediniz. 

 

Yada her zaman aracınızda bulundurabileceğiniz lastik diş ölçerlerden 1 adet alıp daha hassas ölçüm yapabilirsiniz. 

 

Lastik neden aşınır? 

 

Lastik aşınmasında rol oynayan değişik faktörlerden bahsedelim,

 

  1. Yüksek veya Düşük Basınç : Lastik havalarının olması gerekenden fazla yada az şişirilmesi lastiğinizin ömrünü kısaltacağı gibi güvenliğinizi de tehlikeye atabilir.  Lastiklerinizin doğru hava basıncı değerini, aracınızın şöför kapısının üzerinde bulabilirsiniz. Fazla basınç sertleşme meydana getirir, konforu düşürür ve yol tutuşunu zayıflatır.  Düşük basınç yumuşamaya, lastiğin fazla ısınması sonucu lastiğin hızla deforme olmasına, ve yol tutuşunun azalmasına yol açar.
    Not: Yüksek basınç, lastiğinizin sırtının ortasındaki desenlerin normalden hızlı silinmesine sebep olurken, düşük basınç, sırtın her iki kenarındaki desenlerde dengesiz aşınmaya yol açar. Bakınız Örn 1.
  2. Pozitif & Negatif Kamber ( Camber ) :
    Sadece dış kısımda aşınma veya sadece iç kasımda aşınma gözlenirse aracınızın Kamber Ayarların kontrol ettirmenizde fayda vardır. Bu konuda detaylı bilgi ve yardım almak için servisimize bekleriz.
  3. İç TOE & Dış TOE : 

      Ön lastiklere kuş bakışı baktığımızda, lastiklerin düz değil ön yada arka uçlarının iç yada dışa doğru meyillenmesine toe-in yada toe-out denir ve bu trend lastiklerinizin düzensiz aşınmasına yol açar. 

4) Balans Bozukluğu :
    Direksiyon titremesiyle kendini belli eden balans problemi lastiklerinizde kesikler şeklinde aşınma yapar. 

5) Yanak Hasarı :

     Derin çukurlara sert girmek aracın yanaklarında zedelenmeye yol açabilir, Sırt kısmı kadar güçlü bir yapıya sahip olmadığı için yanak hasarlarını dikkate alıp ertelemeden gereğini yapmak gerekir.